Skarpety do nauki języka! Wyróżnienie Bilikid w konkursie na dobry pomysł

04. grudnia 2016 gry i zabawy 2
Skarpety do nauki języka! Wyróżnienie Bilikid w konkursie na dobry pomysł

Udział w konkursie

W listopadzie wzięłam udział w konkursie ogłoszonym z okazji pierwszych urodzin bloga Londonopoly. Jego autorka ma niesamowite pomysły na wykorzystanie przedmiotów codziennego użytku do nauki języka. Może być inspiracją nie tylko dla nauczycieli, ale też dla rodziców. Zadanie konkursowe polegało na opisaniu wykorzystania nietypowego przedmiotu do celów edukacyjnych. Patrząc na tytuł, łatwo się domyślić jaki przedmiot opisałam.
Cytuję Kaję – właścicielkę Londonopoly, która cytuje mnie 🙂 (dostęp: 07.11.2016)

“Na wyróżnienie (niestety już bez nagrody) zasługuje również pomysł Pauliny Tarachowicz na wykorzystanie starej skarpetki: 

Mój pomysł dotyczy starej skarpety. Cerowane skarpety to obciach, nie zakładałabym już ich na stopy, ale na ręce owszem – jako skarpetowego puppeta lub, jak kto woli, pacynkę.

Może się ona bardzo przydać do wprowadzenia dziecka z świat języka obcego, jak rozmówca i użytkownik tegoż języka, albo także jako reprezentant trendu recyklingowego, który nie został nazwany bezużytecznym i wyrzucony do kosza.

Oprócz skarpetki potrzebujemy:

-igłę i nitkę,
-guziki (mogą być przeróżne),
-filc lub kawałki innych tkanin,
-sznurki, wełna, tasiemki.

Puppet DIY

Jak zrobić pacynkę ze skarpety, nie muszę chyba pisać. Puppet DIY jest bardzo prosty. Większość zależy od naszej inwencji. Fajnie byłoby wykorzystać skarpetki każdego członka rodziny, to taki ukryty przekaz, który pokazuje, że każdy z nas jest bardzo ważny, nawet w zabawie. Można w takim wypadku przemycić słownictwo związane z rodziną i nazwać skarpetkowe pacynki według wcześniejszego właściciela: mummy puppet, daddy puppet, brother puppet and sister puppet, baby puppet etc. Można prowadzić z dzieckiem prosty dialog w języku angielskim, pytać o imię, wiek, ulubiony kolor itd.

Można też wytłumaczyć dziecku, że ta właśnie zabawka ma umysł myślący tylko w języku angielskim. Dzieci to kupią. Taka zabawa rozwija kreatywność, pokazuje sprawczą moc twórcy – bo sami tworzymy coś nowego ze starego, no i uczy praktycznej umiejętności jaką jest szycie.”

sock-1546342_1920
We wpisie dotyczącym naszych porannych rytuałów, wspominałam o piosence o ubieraniu. Mamy tam fragment “put on your socks”, frazę “put on” można zamienić na “move on” i bawić się skarpetkowym puppetem w takt tej piosenki.

Tym wpisem nieśmiało zapowiadam pozostałe – podobne wpisy. Wspominałam o nich w swoich planach. Będzie o  pomysłach na wykorzystanie pozornie niepotrzebnych przedmiotów do nauki języka, o którym wspominałam w moich blogerskich planach. Póki co, przejrzyjcie skarpetki robiąc przedświąteczne porządki, może znajdzie się tam jedna, która prosi się o drugie wcielenie :).

Macie jakieś pomysły na wykorzystanie niecodziennych rzeczy do nauki języka obcego? Dajcie znać w komentarzach.

Pozdrawiam

Paulina

 

Jeśli spodobał Ci się ten wpis i uważasz, że warto go przeczytać, będę bardzo wdzięczna jeśli wyrazisz to w komentarzu, dasz like lub nawet udostępnisz 🙂

Zapraszam także do polubienia fan page Bilikid na Facebooku, obserwowania nas na Instagramie czy YouTube.


2 thoughts on “Skarpety do nauki języka! Wyróżnienie Bilikid w konkursie na dobry pomysł”

  • 1
    Anka Piórkowska on 6 grudnia 2016 Odpowiedz

    Skarpetka to super pomysł. Mój Mr Sock był ze mną w Londynie i potem powstało opowiadanie. Dzieciaki zachwycone. Teraz wykorzystuje go do opowiadania o świętach i tak poznajemy słownictwo.

    • 2
      bilikid on 6 grudnia 2016 Odpowiedz

      Wspaniale! I o to chodzi. Tak niewiele pracy, by przygotować Mr Sock, a takie duże korzyści 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *