Angielskie zabawy poza domem

Pamiętacie wpisy o angielskich zabawach na świeżym powietrzu? Byłam taka dumna z siebie, że je napisałam i w większości wymyśliłam. Potem na fan page bloga przeprowadziłam konkurs i w ramach udziału w konkursie mieliście za zadanie napisać w co Wy bawicie się z dziećmi poza domem, w podróży, na spacerze, czy w ogrodzie. No Kochani – zagięliście mnie! W życiu bym nie wymyśliła tylu świetnych zabaw 🙂 Postanowiłam je spisać i jakoś tematycznie poukładać, nie było to łatwe, dlatego tyle to trwało, ale dałam radę! zobaczcie co z tego wyszło:

Anglojęzyczne zabawy poza domem

Na spacerze, w drodze z zakupów, w lesie

Show me something –  polega na podaniu polecenia w języku angielskim w czasie spaceru. Rodzic podaje polecenie adekwatne do możliwości dziecka np. Show me something red, cars, trees. Wersja z kolorami jest o tyle atrakcyjna, łączy słownictwo różnego typu, np. a yellow car, a yellow house, a yellow T-shirt. W ten sposób uczymy się/ powtarzamy wiele słówek.

Counting objects – polega na wymyślaniu haseł, przez rodzica lub dziecko np. „cars”. Zadaniem słuchacza (dziecka) jest liczenie samochodów po angielsku. W wersji bardziej zaawansowanej do liczby dodajemy kolory lub typ pojazdu (a bus, a truck itd.)

Shopping list – dla rodzica pomocne w nauce może być przygotowanie listy zakupów w języku angielskim, można w ten sposób nauczyć się wielu słówek. Natomiast z dzieckiem, wracając z zakupów, wymieniamy po angielsku co kupiliśmy. Wariant, który dodatkowo ćwiczy pamięć to wymienianie produktów w określonej kolejności np. We bought milk. Dodajemy następny produkt np. We bought milk and eggs. Dziecko powtarza w tej samej kolejności. Potem dodajemy kolejny i tak ćwiczymy pamięć. Można wymieniać tylko same produkty, zależnie od możliwości dziecka.

Fast and slow – polega na wydawaniu komend typu: go fast, go slow, tip toe, go like an elephant, etc i chodzeniu tak jak mówi komenda. Można dodać więcej komend typu: jump, clap your hands, turn around, w zależności od sytuacji i miejsca.

Kamień, papier, nożyce – popularna także w angielskiej wersji gra ręczna (rock, scissors, paper). Jeśli ktoś nie wie jak to brzmi po angielsku, można łatwo zapamiętać dzięki piosence Super Simple Songs właśnie o tej wyliczance.

Role playing – odgrywanie ról ulubionych bohaterów angielskich bajek

Timetables – czytanie rozkładów jazdy oraz zawartych w nich danych (dni tygodnia) po angielsku. Dołączenie do tego nazw miesięcy.

Vehicles – nazywanie typów pojazdów spotykanych w mieście (od jednośladów po pojazdy budowlane).

Detectives in the forest – dziecko ma swoją listę z przedmiotami, które ma odnaleźć (można też wydawać polecenia na bieżąco), np five green leaves, one small stone itp.

W podróży

Kamień, papier, nożyce – popularna także w angielskiej wersji gra ręczna (rock, scissors, paper).

Make up stories – Rodzic pyta o sytuacje, które dzieją się za oknem samochodu i razem z dzieckiem wymyśla historie.  Where is this man going?, why is this woman in a hurry?, Często wychodzą z tego śmieszne historyjki.

Mystery bag in the car  – polega na wkładaniu różnych przedmiotów do ciemnego worka materiałowego i odgadywaniu, co mieści się w środku za pomocą dotykania zawartości worka. Idealnie byłoby jakby tej zabawie towarzyszyła piosenka SSS „Mystery box”
Wkradła się tu pewna nieścisłość, w zabawie mamy worek, a w piosence pudełko. Wiadomo, worek jest praktyczniejszy na drogę, więc proponuję śpiewać zamiast „box – bag”.

Guess who? – rodzic wybiera jedną osobę z otoczenia, np. z pociągu, autobusu, czy osobę stojącą i czekającą gdzieś jak my sami. Oczywiście nie zdradza dziecku kogo wybrał, nie podpowiada wzrokiem, jedynie opisuje: He/ she’s wearing…He/she’s tall, slim… has got… Dzieci odgadują o kogo chodzi- jest przy tym dużo śmiechu i zabawy.

W ogrodzie, kredą na chodniku, w domu

Wodna strzelanina– rodzic rysuje kredą różne obrazki (rybę, oko, owoce, warzywa – zakres słownictwa, który dzieci poznają, lub które chcemy ćwiczyć). Dzieci uzbrojone w pistolety wodne słuchają komend rodzica po angielsku i strzelają (zmywają) jak najszybciej wypowiedziane obiekty.

Rubber toys – zabawa gumowymi zwierzątkami do kąpieli oraz piłką (gumową lub plastikową – unoszącą się na wodzie). Dziecko podczas zabawy w baseniku może „polować” na konkretne zwierzątka rzucając w nie piłką, koniecznie nazywamy, te które „upolowaliśmy” po angielsku.

Cups – zabawy kubeczkowe. Układanie kubeczków do góry jako wieża lub tzw. nest them– schowaj jedno w drugie. Nazywanie wszystkich czynności. Wydawanie poleceń dotyczących przelewania wody (czy przesypywania piasku) za pomocą kolorów i rozmiarów kubeczków np. Pour water from big blue to small red one.

Gra w klasy typu “ ślimak” po angielsku – narysowanie pól w kształcie ślimaka, z zadaniami na nich typu: count to 10, name 3 colours etc.

Jumping numbers – na trampolinie wypisujemy kredą cyfry i dziecko skacze na cyfrę, którą wypowiemy.

Balls – sortowanie kolorowych piłeczek według kolorów, rzucanie określonym kolorem piłeczki do celu według komendy rodzica.

Body and clothing  – wyśpiewywanie części ciała (można skorzystać ze znanej piosenki “head and shoulders” oraz nazywanie czy powtarzanie nazw części ciała wskazanych przez rodzica. Nazywanie ubrań – zabawa w przebieranki

To nie wszystko! Kolejna porcja pomysłów i inspiracji jest w przygotowaniu. To także Wy jesteście współautorami kolejnego wpisu.

Do zobaczenia
Paulina

Zachęcam Cię do zapisania się do mojego newslettera (każdy subskrybent dostaje darmowego ebooka na temat bajek do nauki angielskiego) oraz do dołączenia do grupy Uczę swoje dziecko angielskiego. Zapraszam do polubienia fanpage Bilikid na Facebooku, obserwowania nas na Instagramie i subskrybowania naszego vloga na YouTube oraz uśmiechania się z nami na TikToku. Jeśli spodobał Ci się ten wpis i uważasz, że warto go przeczytać, będę bardzo wdzięczna jeżeli wyrazisz to w komentarzu, dasz like lub udostępnisz. 

Wszystkie treści na blogu i w social mediach są darmowe. To rezultat mojej ciężkiej pracy, wynikającej wielkiej pasji. Będzie mi bardzo miło, jeśli zechcesz odwiedzić mój sklep i zdecydujesz się na zakup oferowanych produktów. Dzięki temu zarówno blog, jak i ja możemy się rozwijać! 

Jeżeli treści, które publikuję i moje pomysły są dla Ciebie inspiracją do stworzenia czegoś innego i opublikowania w Twoim miejscu w sieci, nie zapomnij podać linka do mojej strony jako źródła Twojej inspiracji. Twórco internetowy – pamiętaj, że kopiowanie treści bez podania źródła jest niezgodne z prawem. 

 

 

Udostępnij post